عجیب ترین جاده‌های دنیا
عجیب ترین جاده‌های دنیا

عجیب ترین جاده‌های دنیا کجا هستند؟

سلیمان محمدی: عجیب ترین جاده‌های دنیا _ در سفر های زمینی جاده یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر است. انواع بسیاری جاده های کوهستانی، سرسبز، بیابانی، مارپیچ و … وجود دارد. که در این میان بعضی از جاده ها عنوان عجیب ترین جاده ها را به خود اختصاص داده اند.

اتوبان آلمان:یکی از اتوبان هایی است که طبق اصول فنی ساخته شده است که عنوان پر سرعت ترین اتوبان را دارد.دلیل این شهرت هم این است که ماشین ها با سرعت بالایی از این اتوبان گذر می کنند و این کار بدون هیچ انحرافی از جاده صورت می گیرد.البته تنها در نیمی از این اتوبان محدودیت سرعتی اعمال نمی شود و ماشین ها میتوانند با سرعت زیاد حرکت کنند. طول این اتوبان در آلمان حدودا ۱۲۸۰۰ کیلومتر است.

بزرگراه شماره یک استرالیا:از دیگر عجیب ترین جاده های جهان است که به دلیل اینکه طولانی ترین بزرگراه در استرالیا است عنوان بزرگراه شماره یک را در کنار نام خود دارد. این بزرگراه از پر رفت و آمد ترین جاده های جهان به شمار میرود، زیرا این بزرگراه تمامی شهر های مهم استرالیا را به هم متصل کرده و طبق آمار ها بیش از یک میلیون خودرو در طول شبانه روز از این جاده برای عبور از شهری به شهر دیگر استفاده می کنند.

گذرگاه استلویو ایتالیا: جاده استلویو یکی از جاده های کوهستانی جهان است که در ارتفاع ۱۸۰۸ کیلومتری قرار گرفته است. از عجایب این جاده میتوان به تعدا پیچ های آن اشاره کرد. این جاده دارای ۴۸ دور ۱۸۰ درجه ای است که طول هر یک از آن ها ۲۱.۵ کیلومتر است. گردشگران ایتالیا از این جاده با عنوان جاده مرگبار یاد کردند.

جاده آمالفی در ایتالیا: جاده سواحل آمالفی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برخی از صحنه های فیلمبرداری فیلم های هالیوودی در این جاده صورت گرفته است و سه دوره از مسابقات رالی نیز در این جاده برگزار شده است. جاده آمالفی و سواحل آن یکی از رمانتیک ترین مناطق ایتالیاست و از میان خانه های مسکونی شهر گذر می کند. اطراف جاده تعدادی کافه و رستوران وجود دارد که چشم اندازی رو به دریا داشته است.

جاده دروازه های تیان من شان در چین: این جاده یکی از عجیب ترین جاده های جهان است که دارای ۹۹ پیچ ۱۸۰ درجه ای است. تعداد پیچ های این جاده باعث شده است که عنوان یکی از پر پیچ و خم ترین جاده ها را از آن خود کند. رانندگی در چنین جاده ای با تعداد زیاد پیچ برای بسیاری از رانندگان خوشایند نیست، به این علت در این مکان یک تله کابین به طول ۷ کیلومتر تعبیه شده است که میتوانید به وسیله آن مسیر را طی کنید. برای ساخت این جاده پر پیچ‌ و خم ۸ سال وقت صرف شده است.

گذرگاه لوس کاراکولس در شیلی: این جاده دارای ۲۹ پیچ ۱۸۰ درجه ای است. از آن جایی که این جاده بر روی کوه های شیلی واقع شده و دارای پیچ های زیادی است، تبدیل به یکی از خطرناک ترین جاده های جهان شد. البته هیچ تصادفی تا به حال در این جاده رخ نداده است.

جاده زیگ زاگ هند: این جاده به عنوان یکی از عجیب ترین جاده های جهان شناخته شده است. این جاده با ۱۰۰ پیچ ۱۸۰ درجه ای یکی از پر پیچ و خم ترین جاده های جهان است. جاده زیگ زاگ بر فرار کوه هیمالیا واقع شده است. تاجران ابریشم در گذشته از این جاده برای عبور از تبت به هند استفاده می کردند. بخشی از این جاده در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

جاده پسیج دو‌گوا در فرانسه: این جاده از عجیب ترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های جهان است. دو طرف این جاده را آب پوشانده است و به این دلیل که سطح آب در طول شبانه روز بالا میاید، این جاده دو مرتبه ناپدید میشود. همین ویژگی این جاده آن را تبدیل به یکی از عجیب ترین جاده های جهان کرده است.

اتوبان دالتون در آلاسکا: این اتوبان به طول ۶۶۶ کیلومتر یکی دیگر از عجیب ترین جاده های جهان است. از عجایب این جاده میتوان به نبود هیچ پمب بنزین و استراحت گاهی در آن اشاره کرد. همچنین هوا در این جاده بسیار سرد و یخبندان است و همین ویژگی ها آن را به جاده ای خطرناک نیز تبدیل کرده است. در طول روز بیش از ۱۰۰ کامیون از این جاده عبور می کنند.

جاده تونلی گوالیانگ در چین: این جاده که درون کوهی در هنان چین واقع شده است که یکی از خطرناک ترین جاده های جهان است. سازندگان این جاده ۵ سال برای ساخت آن وقت صرف کرده اند. این جاده جان تعداد زیادی از افراد و همچنین سازندگان خود را گرفته است. رانندگی در این جاده باید با دقت فراوان انجام شود زیرا با یک غفلت کوچک در این جاده احتمال مرگ زیاد است.

اتوبان کابل به جلال آباد در افغانستان: یکی دیگر از عجیب ترین جاده های جهان اتوبان کابل به جلال آباد است که با طول ۶۴ کیلومتری آن هنوز آسفالت نشده است. این جاده همچنین یکی از خطرناک ترین جاده های جهان است که هر ساله جان تعداد زیادی از مسافران را می گیرد. این جاده برای تاجران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این دلیل اکثر اوقات ترافیک سنگین در آن جاده وجود دارد.

جاده یونگاس شمالی در چین: این جاده که به جاده مرگ نیز معروف است، هر ساله جان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افراد را میگیرد. طول این جاده ۶۴ کیلومتر است و در سال ۱۹۳۰ احداث شد. جاده یونگاس شمالی چین تنها یک باند داشته و فاقد گاردریل است. همچین دره های موجود در این جاده ارتفاع زیادی دارد و اکثر اوقات مه غلیظی که در این جاده وجود دارد جلوی دید رانندگان را می گیرد.

جاده A ۲۸۵ انگلیس: این جاده یکی از عجیب ترین جاده های جهان است و همچنین به عنوان خطرناک ترین جاده کشور انگلستان نیز شناخته شده است. زیرا در ۲۰ سال گذشته تعداد زیادی از تصادفات در این جاده صورت گرفته است. یکی از اصلی ترین دلایل آمار بالای تصادفات در این جاده، شرایط ساخت آن است. این جاده از چیکستر آغاز شده و به پت ورت میرسد.

جاده سی چو آن در تبت: این جاده با ارتفاع ۶ کیلومتری یکی از جاده های توریستی کشور چین به شمار می رود. بخش عظیمی از این جاده به شکل مارپیچ است. متاسفانه هر سال حدود هفت هزار نفر با عبور از این جاده و در اثر شرایط نامتعادل هوا جان خود را از دست می دهند.

جاده هالسما در فیلیپین: این جاده دارای پیچ های تند است و گاردریلی در آن وجود ندارد. همین ویژگی ها باعث شده که به عنوان خطرناک ترین جاده های جهان نیز شناخته شود. هر ساله تعدادی ماشین و اتوبوس در این جاده سقوط می کنند.

جاده کان یی در چین: یکی دیگر از عجیب ترین جاده ها، جاده قدیمی کان یی نام دارد که در منطقه یونان واقع شده است. این جاده دارای ۲۶ پیچ تند است که حداکثر فاصله میان هر یک از آن ها ۱۳۹ متر است و در مجموع تمامی این پیچ ها در یک مسافت ۲.۱ کیلومتری واقع شده اند.

جاده ۲۴ زیگ در چین: این جاده دارای ۲۴ پیچ تند است. این جاده در میان چینی ها ارزش زیادی دارد. زمان ساخت این جاده به دوران جنگ جهانی دوم باز می گردد و در هنگام حمله ژاپنی ها نقش مهمی برای مقابله با آنها داشته است.

منبع: یومگ

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Latest from Blog