خطرناک ترین جاده های هند
خطرناک ترین جاده های هند

خطرناک ترین جاده های هند

سلیمان محمدی: هند کشوری است که تنوع جغرافیایی فوق العاده ای را در بر می گیرد، از دشت تا بیابان، تا تپه ها و کوه های پر از برف را در بر می گیرد. کشف جاده های پوشیده از برف در هند به ویژه در زمستان می تواند ماجراجویی جالب اما در عین حال ترسناکی باشد. منطقه هیمالیا پر از جاده هایی است که برای رانندگان خطرناک است. جاده های آسیب دیده در تپه ها دومین عامل اصلی تصادفات جاده ای است. به دلیل تغییرات آب و هوایی غیرقابل پیش بینی وضعیت گاهی بدتر می شود. چندین مشکل غیرمنتظره دیگر را نیز می توان در این جاده ها تجربه کرد. در اینجا لیستی از خطرناک ترین جاده های هند آورده شده است.

گذر گاه Khardung La

کوه خاردونگ لا در منطقه Leh لاداخ در هند واقع شده است. این گذرگاه کوهستانی حدود 40 کیلومتر دورتر از Leh قرار دارد و در ارتفاع 18، 380 فوتی قرار دارد. این گذرگاه دروازه ای به سمت دره نوبرا و شیوک است.

گردنه خاردونگ لا همچنین به عنوان مرتفع ترین جاده موتوری جهان شناخته شده است. هر ساله در تعداد زیادی از دوچرخه سواران ماجراجو از سراسر جهان از این مکان بازدید می کنند. برای تردد از این گذرگاه به مجوز ویژه منطقه حفاظت شده نیاز است و وسایل نقلیه فقط بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر مجاز به تردد هستند. با توجه به خطرات موجود، هیچ وسیله نقلیه ای بعد از ساعت 5 بعد از ظهر مجاز نیست.

گذرگاه Khardung La یکی از خطرناک ترین جاده های هند است که از جاده های باریک لغزنده و منحنی تشکیل شده است. شرایط آب و هوایی سخت همراه با کمبود اکسیژن در هوا نیز می تواند مشکلات سلامتی را برای برخی از مسافران ایجاد کند.

جاده ی Kishtwar

جاده کیشتوار یکی از مرگبارترین جاده های هند به طول حدود 114 کیلومتر است. این جاده به منطقه کیشتوار جامو در جامو و کشمیر هند منتهی می شود. گردشگران برای تردد در این جاده به مجوز ویژه منطقه حفاظت شده نیاز دارند.

این جاده به «جاده قاتل» نیز معروف است، زیرا بسیاری از گردشگران هنگام عبور از این جاده تجربه نزدیک به مرگ را داشته اند. سالانه تصادفات و مرگ و میرهای زیادی در این جاده گزارش می شود.

این جاده شیب دار از سنگ، شن و ماسه ساخته شده است. هیچ ریل محافظی در لبه جاده وجود ندارد که باعث می شود سفر از طریق این جاده با نقاط کور فراوان بسیار خطرناک باشد. این جاده بسیار باریکی است که هر بار فقط یک وسیله نقلیه کوچک می تواند از آن عبور کند. پیمودن این جاده در روزهای بادی می تواند خطرناک باشد. کوچکترین اشتباه پشت فرمان می تواند منجر به سقوط در دره ی 1000 فوتی شود که هیچ شانسی برای زنده ماندن در آن وجود ندارد.

گذرگاه Zoji La

گذرگاه زوجی لا در حدود 11575 فوتی گذرگاه کوهستانی در منطقه کارگیل لاداخ واقع شده است. این گردنه به طول تقریبی 25 کیلومتر، Leh و شریناگر را به هم متصل می کند. گذرگاه زوجی لا یکی از مرگبارترین جاده های هند به حساب می آید زیرا عبور از این جاده بسیار وحشتناک است.

منطقه اطراف گذرگاه Zoji La بسیار بادخیز است و بارش برف تقریباً در تمام طول سال یک ویژگی رایج است. این گذرگاه هر سال برای مدت محدودی باز است، اما با این وجود، چالش های بزرگی برای کسانی که سعی در عبور از آن دارند ایجاد می کند. حتی در شرایط آب و هوایی مساعد، این گذرگاه دشوار خواهد بود زیرا بسیار باریک و شیب دار است.

این جاده به عنوان دروازه لاداخ شناخته می شود زیرا به عنوان یک ارتباط بین لاداخ و سایر نقاط جهان عمل می کند.

جاده ی Kolli Hill

جاده تپه کولی جاده ای به طول 46 کیلومتر است که از تپه های کولی که رشته کوه کوچکی در منطقه نمککال تامیل نادو است، کشیده شده است. جاده کولی هیل یکی از ترسناک ترین جاده ها برای سفر در هند به حساب می آید زیرا از 70 پیچ تشکیل شده است.

هنگامی که سفر شروع می شود، در هر 200 متر یک پیچ ایجاد می شود و تقریباً دو ساعت طول می کشد تا از طریق این جاده به تپه ها برسید. این تجربه پس از پیچ 30 هیجان انگیزتر می شود زیرا جاده باریک تر، تیزتر و شیب دار تر می شود.

جاده تپه کولی در طول سال قابل بازدید است زیرا شرایط آب و هوایی در طول سال مطلوب است. گردشگران علاقه مند به انجام این سفر پرماجرا به تپه های کولی می توانند از آبشارهای AgayaGangai و معبد معروف شیوا نیز دیدن کنند.

 گذرگاه Chang La

اگر به دنبال یک سفر پر جنب و جوش با دوچرخه در جاده های پوشیده از برف در هند هستید، گذرگاه چانگ لا انتخاب مناسبی برای شماست.

گذرگاه چانگ لا در ارتفاع حدود 17500 فوتی بین Leh و دره شیوک لاداخ واقع شده است. گذرگاه چانگ لا یکی از مرگبارترین جاده های هند در نظر گرفته می شود زیرا در طول سال پوشیده از برف است و جاده را بسیار لغزنده کرده است. برخی از مسافران حتی این جاده را به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده ها در کل منطقه ارزیابی کرده اند.

این جاده در بین دوچرخه سواران ماجراجو به دلیل اینکه سومین جاده موتوری مرتفع جهان است، محبوبیت پیدا کرده است. جاده باریک و همچنین تند و تیز است و آن را برای جویندگان ماجراجویی عالی می کند. بهترین زمان برای بازدید از این گردنه از ماه می تا آگوست است زیرا برف در این ماه ها نسبتاً کمتر است.

گذرگاه Rohtang

گذرگاه روتانگ یک گذرگاه کوهستانی با ارتفاع حدود 13000 فوت است که در 51 کیلومتری مانالی، هیماچال پرادش واقع شده است. این گذر کوه ارتباطی بین کولو و دره لاهاول و اسپیتی است.

 

گردنه Rohtang به دلیل آب و هوای چالش برانگیز و وضعیت وحشتناک جاده یک رانندگی پرخطر در نظر گرفته می شود. این سفر برای افراد ضعیف القلب نیست. معنی کلمه روهتانگ انبوهی از اجساد است، این گردنه به این دلیل نامگذاری شده است که تعداد زیادی از مردم هنگام عبور از آن جان خود را از دست دادند.

علیرغم خطرناک بودن گذرگاه روتانگ، این مکان مملو از زیبایی های بسیاری است و هنگام عبور از آن، از دیدن مناظر جذاب مثل  کوه های پوشیده از برف لذت می برید. این گردنه یکی از مقاصد با رتبه برتر در میان مسافران ماجراجویی است که به دنبال یافتن مکان جدیدی برای دیدن هستند. ورودی گذرگاه Rohtang از ماه می تا اکتبر باز است، اما به دلیل شرایط جوی غیرقابل پیش بینی، گذرگاه در صورت لزوم بسته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Latest from Blog