بيشترين آمار تصادفات
بيشترين آمار تصادفات

٢٥ كشوري كه بيشترين آمار تصادفات را دارند

بيشترين آمار تصادفات _ تصادفات با وسایل نقلیه یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سطح جهان که بیش ترین میزان آن در جهان در حال توسعه است.تقریبا حدود ۳۰۰۰ تصادف اتومبيل روزانه در سطح جهان اتفاق مي افتد.مرگ و مير مربوط به اتومبيل به عنوان يازدهمين دليل رايج مرگ در بسياري از كشور ها به ويژه كشور ها در حال توسعه با افراد جهان در گروه هاي سني ١٥ تا ٢٤ ساله است كه بيشترين خطر را دارند.الكل و مواد مخدر از ديگر عوامل موثر در افزايش ٢٢ درصد تصادفات وسايل نقليه در جاده ها و بزرگراه ها است. ليبي با مرگ و مير ٧٣.٤ در هر ١٠٠٠٠٠ نفر، بيش ترين رخداد تصادف را در سطح جهان دارد.

حمل و نقل عمومي

كشور ها با درآمد كم و متوسط كمتر از نيمي از وسايل نقليه را دارند با اين حال آنها بيش از ٩٠ درصد از كل شمار تلفات جاده اي را دارند.شبكه هاي جاده اي كه ضعيف نگهداري ميشوند، كمبود منابع براي اجراي قوانين ايمني جاده ها و دريافت كمك پزشكي از دلايل اصلي هستند.در مقابل كشور ها با كم ترين ميزان تلفات جاده أي از كشور هاي با درآمد بالا هستند كه منابع لازم براي حفظ جاده هاي خود را در استاندارد بالايي دارند و قوانين استفاده از جاده را سخت تر اعمال كرده اند.

بيشتر خودرو هاي فروخته شده در كشور هاي با درآمد پايين و متوسط قادر به رعايت استاندار هاي ايمني جاده اي نيستند كه به هنجار هاي جهاني نزديك بشوند و مقررات داخل اين كشور ها تعيين ميكند كه چه وسيله نقليه اي مناسب تر است كه باعث ايجاد عرصه وسايل نقليه قديمي به خارج با قيمت مناسب تر از داخل بشود.افراد محلي از هزينه هاي پايين مربوط به وارد كردن وسايل نقليه قديمي كه به سختي اداره ميشود و خطراتي براي سلامتي عمومي و استفاده شخصي ايجاد ميكند استفاده ميكنند.

كاهش تعداد كاربران خودرو در اين كشور ها به كاهش نسبت تلفات جاده اي تبديل ميشود با اين حال تنها ٣٣ درصد از كشور ها در سطح جهان سياست هاي فعال دارند پليس مردم را به راه رفتن و دوچرخه سواري به جاي رانندگي تشويق ميكند.

خطرات عابران و درچرخه سواران

نصف افراد در تصادفات جاده اي به عنوان عابران،دوچرخه سواران كشته ميشوند. كاربران جاده آسيب پذير به خصوص در كشور هايي كه نيازهاي آنها در مراحل طراحي پروژه هاي ساخت جاده در نظر گرفته نميشود يا مسير هاي دوچرخه سواري وجود ندارد در معرض خطر قرار دارند.

كشور هايي كه بيشترين ميزان مرگ و مير ترافيك جاده اي دارند

٢٥ كشور كه ميزان مرگ و مير در آن ها بيشتر است به ترتيب شامل ليبي، تايلند، مالاوي، ليبريا، جمهوري دموكراتيك كنگو، تانزانيا، جمهوري آفريقاي مركزي، ايران،رواندا، موزامبيك، سائو تومه، توگو، بوركينا فاسو، گامبيا، جمهوري دومينيكن، كنيا، ماداگاسكار،لسوتو، زيمبابوه، بنين، كامرون، گينه بيسائو، عربستان سعودي، اوگاندا و گينه است.

٥ كشوري كه بيشترين ميزان مرگ و مير در تصادفات را دارند

ناميبيا:جاده هاي خطرناك اين كشور براي گردشگران به علت شناخت كمتر خطر بيشتري دارند و بيشترين نرخ متعلق به اين كشور است و از هر ١٠٠٠٠٠ نفر ٤٥ نفر جان خود را از دست ميدهند.

تايلند:يكي از پرجمعيت ترين و كوچك ترين كشور هاي آسيايي است و جاده هاي بد اين كشور باعث شده از هر ١٠٠٠٠٠ نفر ٤٥ نفرجان خود را بر اثر تصادف از دست ميدهند و بسياري از مردم خيابان را ميدان مسابقه ميدادند و جان مردم براي آنها اهميت ندارد.

سودان:در اين كشور خيلي بايد مراقب باشيد چون مردم اين كشور به سرعت زياد علاقه زيادي دارند كه موجب تصادف ميشود. از عوامل ديگر جاده هاي خراب با نور كم، طوفان هاي شن و ديد كم است.

سوازيلند:يك کشور كوچك در آفريقا است كه چاله هاي فراوان، نور كم، عدم رعايت مقررات جز مشكلات رانندگي اين كشور هستند. در اين كشور در حقيقت هيچ قانوني وجود ندارد.

ونزوئلا: دزدي هاي فراوان جاده اي و جاده هاي بسيار بد اين كشور باعث مرگ ٣٥ نفر از ١٠٠٠٠٠ نفر ميشود

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Latest from Blog