قوانین عجیب رانندگی در کشورهای مختلف دنیا

سلیمان محمدی: شايد تاکنون شاهد قبوض جریمه عجیب‌ و غریب برای خودروی‌تان بوده باشید برای مثال داشتن كپسول حرارتي در كابين جلوي خودرو؛ انجام حركات موزون در خودرو ؛ به همراه داشتن اشياء نامتعارف و …. اما برخي قوانين راهنمايي و رانندگي در سراسر دنيا هستند كه در عين عجيب بودن الزام‌آور هستند و عدم رعايت و توجه به آن‌ها موجب جریمه‌های سخت خواهد شد.

پیدایش قانون به پیدایش تمدن‌ها بازمی‌گردد درواقع قوانین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها است که توسط سازمان‌های اجتماعی وضع و اجرا می‌شوند و به‌منظور تنظیم رفتار اشخاص پیاده‌سازی می‌شوند.البته گفتنی است قطعاً اين قوانين به‌ظاهر عجیب‌وغریب بر اساس ضرورتی نوشته‌شده‌اند و در زمان خودشان مشكلي را حل می‌کردند.

زندگی در دنیایی بدون قانون غیرقابل‌تحمل خواهد شد كافي است لحظه‌ای فکر کنید که اگر قوانین راهنمایی و رانندگی وجود نداشت چه اتفاقات ناگواری برای رانندگان و عابران پیاده می‌افتاد؟ قوانین راهنمایی و رانندگی در بیشتر کشورهای دنیا یکسان است اما برخی از کشورها قوانین بسیار عجیب‌وغریبی در رانندگی دارند که باوجوداینکه برخی از این قوانین در حال حاضر منسوخ‌شده اما دانستن آن‌ها خارج از لطف نیست.

رانندگی در خلاف جهت جاده با نصب فانوس آزاد است

در ایالت آلابامای آمریکا، شما قادر به رانندگی در جهت مخالف جاده نیستید که این قانون یک استثناء دارد: شما باید در جلوی وسیله نقلیه خود یک فانوس نصب کنید تا مجاز باشید تا در خلاف جهت جاده برانید

شستن خودرو در روز یکشنبه‌ها ممنوع است

با توجه به قوانین بسیار زیادی که برای خودروها در کشور سوئیس وجود دارد ، اکثر مردم با وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه یا پیاده مسافت‌ها را طی می‌کنند، در این کشور کسی قادر نیست ماشینش را به‌منظور افزایش قدرت یا سرعت تیون کنید و همچنین در روز تعطیل عمومی، شستن خودرو امر غیرقانونی تلقی می‌شود.

داشتن برف‌پاک‌کن اجباری، داشتن شیشه جلو اختیاری

در ایالت تگزاس، داشتن برف‌پاک‌کن برای شیشه جلوی اتومبیل اجباری است ولی داشتن شیشه جلو اجباری نیست.

حمل یونجه با تاکسی‌های لندن آزاد است

با توجه به این‌ موضوع که مدت‌هاست اسب‌ها دیگر در سطح کلان‌شهرها برای حمل‌ونقل استفاده نمی‌شوند، ولی هنوز این بند از قانون حذف نشده است. درگذشته تاکسی‌های لندن توسط اسب‌ها کشیده می‌شدند و این قانون برای حمایت از حقوق حیوانات وضع‌شده بود.

پشت فرمان آب ننوشید

این قانون برای کشوری مثل قبرس با آب‌وهوای گرم و مرطوب که معمولاً دمای هوا بیشتر از ۲۵ درجه است، کمی تعجب‌برانگیز است. علت وضع این قانون، جلوگیری از پرت شدن حواس راننده در هنگام رانندگی است البته گفتنی است گرمازدگی در حین رانندگی بسیار خطرناک‌تر از نوشیدن آب است

لطفاً از خودروی در حال حرکت بیرون نپرید

در گلندل کالیفرنیای آمریکا، بیرون پریدن از وسیله نقلیه درحالی‌که سرعت آن بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است ازنظر قانونی مستلزم جریمه شدن است.

همیشه باید ماشین تمیز داشته باشید

رعایت پاکیزگی در روسیه موضوعی مهم و ارزشمند است، به‌طوری‌که رانندگی با خودروی کثیف در روسیه می‌تواند برای شما خرج بتراشد.

داد زدن و فحش دادن ممنوع

در ایالت مریلند اگر در محل‌های عمومی و یا حتی در حال رانندگی و پشت فرمان داد بزنید یا فحش دهید ۱۰۰ دلار جریمه یا ۹۰ روز حبس محکوم می‌شوید. اینجا، غرب وحشی است…

طبق قانونی قدیمی و منسوخ‌شده در ایالت ویرجینیای آمریکا رانندگان مجبور به شلیک ۳ گلوله در هوا قبل از عبور از تقاطع داگلاس و برادو هستند.

24 ساعته باید با چراغ روشن برانید

در کشور سوئد همگان موظف هستند تا در هر ساعتی از روز با چراغ‌های روشن رانندگی کنند، این قانون در زمستان به دلیل تاریکی زودهنگام هوا منطقی به نظر می‌رسد ولی اگر ظهر روز تابستانی با چراغ خاموش رانندگی کنید نیز جریمه خواهید شد.

 نباید در حین حرکت باکتان خالی شود

دراین‌باره می‌توان گفت بیشتر شبیه توصیه پدرانه قبل از هر سفری است اما هیچ‌کسی در اتوبان‌های معروف آلمان اصلا دوست ندارد که بنزین خودرویش به اتمام برسد، زیرا ممکن است ۶ ماه از رانندگی تعلیق یا تا ۵ سال حبس محکوم شود!

باید از عابران پیاده فاصله بگیرید

خیابان‌های سنگاپور از امن‌ترین و روان‌ترین خیابان‌ها در دنیا هستند، دلیل این قانون نیز این است که هر وسیله نقلیه موتوری، باید حداقل ۱۵ متر با عابریم پیاده فاصله داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Latest from Blog